Sunday, March 14, 2010

rahsia untuk hidup bahagia dan indah

kite kadang2 hnya bergantung pada satu benda je utk hidup indah..cthnyer cinta..yer..cinta itu penting..kalu xde cinta, camner kite ley wujud kan??hehehe....ni tip2 utk korang hidop bahagia...i got it from my mail...a long time ago...motif??sebab tibe2 teringt kisah2 dulu..heheh...

CINTA
Hiduplah dengan cinta. Mencintai hidup, mencintai sesama dan seluruh alam semesta akan membuat kita terasa lebih hangat dan indah luar biasa.

RESPECT
Memberi dan menerima, sudah menjadi perkara wajib yang semestinya kita lakukan dalam kehidupan. Salah satunya memberikan rasa hormat kita pada orang lain. Membuat orang senang itu menyenangkan, tetapi sekiranya org itu tidak senang dengan perlakuan kita, pasti haru biru jugak hidup ni kan?

BERSYUKUR
Tak ada yang lebih indah daripada kata hidup. Berterima kasihlah bahwa Tuhan telah memberikan hidup pada kita. Mari jadikan hidup penuh syukur.mulakan hari mu dengan senyuman..
BAHAGIA
Kata orang, bahagia itu relatif, tapi punya tanda minimal, yakni senyum. Orang yang berbahagia selalu menunjukkan senyumnya yang paling manis. Bukankah senyum pada saudara adalah ibadah.ops!~ tp jangan senyum xkene tempat..lain pulak jadinyer..yer x??

MEMAAFAN
Banyak orang stress sebab tidak memaafkan dirinya sendiri dan orang lain. Hidupnya penuh dengan kemarahan, yang akhirnya membuat ia tertekan. Padahal menjadi seorang pemaaf lebih menyenangkan dari penuh hasad dengki dan hot tempered.

BERKONGSI
Salah satu cara membuat hidup itu tidak sepi adalah dengan BERKONGSI. berkongsi apa saja, sesama teman, berkongsi kasih sayang dengan anak yatim atau yang lainnya.bak kate orang SHARING IS CARING...kan?

KEJUJURAN
Jujur mampu membuat hidup kita lebih ringan, tak ada beban untuk menutupi kebohongan yang kita lakukan.xdenyer istilah tipu sunat..dan name tipu, memang tipu...

KETULUSAN
Jika kejujuran membuat hidup kita lebih ringan, ketulusan membuat hidup kita lebih mantap.

KEPEKAAN
Suatu keajaiban yang diberikan Tuhan pada kita adalah hati. Dengan hati, kita boleh merasakan sedih dan senang, boleh memilih kebenaran.

KEDAMAIAN
damaikanlah hati kamu dengan perkara-perkara yang tidak melanggari hukum. kedamaian akan dirasa sekiranya kita menghargai diri kita sendiri..

No comments:

Post a Comment